Sukces tegorocznej połączonej edycji ZIELEŃ TO ŻYCIE i targów Flower Expo Polska

Logo Flower Expo Poland

W dniach 1-3 września 2016 roku odbyła się 24. edycja wystawy Zieleń to Życie rozszerzona o Flower Expo Polska, czyli sektor poświęcony kwiatom ciętym i doniczkowym. Wielu producentów i przedstawicieli branży kwiatowo-florystycznej zaprezentowało na Flower Expo Polska swoje produkty. Wystawa spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem wśród wystawców i odwiedzających gości. Zakończyła się też sukcesem w ujęciu biznesowym, gdyż targi odwiedziło o 8,5% większa liczba przedstawicieli branżowych niż w roku ubiegłym.

 

Pozytywny wynik targów

Należy sądzić, że dołączenie sektora Flower Expo Polska do targów Zieleń to Życie miało pozytywny wpływ na wynik całego przedsięwzięcia. Liczba gości branżowych, która wzięła udział w obecnej edycji targów, to 7.468 osób, co stanowi 8,5% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. Także całkowita liczba gości wzrosła z 15.954 do 17.468, czyli o prawie 9,5%. Procentowy udział gości branżowych w poszczególnych kategoriach biznesowych to: producenci 24,8%; architekci krajobrazu i usługodawcy 23,7%; centra ogrodnicze, markety budowlane, detaliści i hurtownicy w sumie 17,49%; a w kategorii florystyka, floryści, Mistrzowie florystyki 8,3% gości.

Na targach Flower Expo Polska wystawiło się ponad 70 wystawców związanych z branżą kwiatów ciętych i doniczkowych, reprezentując 13 państw z całego świata. Duża część tegorocznych wystawców planuje ponowny udział w tym wydarzeniu, a niektórzy już zrobili rezerwacje na następną edycję, która będzie miała miejsce od 31 sierpnia do 2 września 2017 roku.

 

Program seminariów i pokazy florystyczne

Dużym powodzeniem cieszył się ciekawy program seminariów zorganizowany w czasie trwania targów. Wśród prelegentów znaleźli się Kees van Rijn z firmy Bart Kwiaty, działającej w Polsce od 15 lat i zajmującej się hurtową sprzedażą kwiatów, Robert Roodenburg z Holenderskiego Stowarzyszenia Hurtowników sektora kwiatowego, Marc Eijsackers z Biura Kwiatowego Holandia i Theo Tiegelaar z firmy konsultingowej Kenlog. Średnio w każdym z seminariów uczestniczyło 75 osób.

Całości targów dopełniały pokazy florystyczne Mistrzów z Polski i z Europy. Swoje piękne kompozycje prezentował jeden z najlepszych polskich florystów Tomasz Max Kuczyński, Mistrzyni Florystyki Iza Tkaczyk, a także znakomite i szeroko uznane polskie florystki Jagoda Głowińska i Kinga Czekajewska. Wśród zagranicznych gości na scenie wystąpiła Mistrzyni Florystyki Laura Belabrovik z Białorusi. Natomiast Aafje Nijman z Bloomtube zaprezentowała trendy kwiatowe jesień-zima 2016, a ich wizualizację poprzez aranżacje z kwiatów ciętych i doniczkowych prezentował Johan Martens, Mistrz florystyki i niezależny holenderski projektant. Zaprezentowały się także polskie szkoły florystyczne.

 

Flower Expo Polska w TV

Tak ważne wydarzenie nie umknęło uwagi polskiej telewizji. Cztery krótkie prezentacje z targów można było zobaczyć w trakcie programu „Pytanie na Śniadanie” w TVP2 w sobotę 3 września 2016 r., w trzecim dniu targów dedykowanym głównie gościom indywidualnym. Relacja z targów była również prezentowana w  głównym wydaniu „Wiadomości” na TVP1 oraz wielu innych programach telewizyjnych.

 

Partnerzy

Pierwsza edycja targów Flower Expo Polska była aktywnie wspierana przez Ambasadę Królestwa Niderlandów w Warszawie, agencję PR – Sigma International, Kuehne + Nagel, Rynek Hurtowy Bronisze, Międzynarodową Organizację Florystyczną Florint, Stowarzyszenie Florystów Polskich, Bloomtube, Chrysal i Holenderskie Stowarzyszenie Hurtowników sektora kwiatowego (VGB).

 

back to top